#Selfportraitchallange alebo moja prvá veľká instagramová výzva


Inatagram je dnes hádam najpoužívanejšia sociálna sieť (neviem ako vy, ale u mňa je facebook už minulosť). Rýchly svet si vyžaduje rýchle, najlepšie vizuálne vnemi a aj preto má podľa mňa instagram taký úspech. 
Ale nie o instagrame a jeho úspechoch, či zmysle som chcela písať. Zamilovala som si instagram, aj preto, že práve tieto vizuálne vnemi sú mi ako "praštenému umelcovi", ako zvykne hovoriť moja mama, veľmi blízke. Nie som síce fotograf, ale estetika, farby a celkovo fotografie ma vedia nadchnúť. A práve fotografia je presne to, čo podľa mňa hraje prím na instagrame. Môžete mať geniálne popisky, ale fotka je to prvé, čo zaujme a prvé, čo človeka presvedčí si prečítať aj popisok. 
Zaujímavých a krásnych fotiek je na instagrame (alebo celkovo aj na inetnete, či na mojom obľúbenom pintereste) už neskutočne veľa. Koľkokrát to vyzerá tak jednoducho z pohľadu diváka. Keď sa ale postavím do pozície fotografa, či modelky, úž je to trochu inak. Na pohľad jednoducho vytvorené fotky môžu byť teda fakt pekný oriešok.
V rámci zdokonalovania sa fotografických aj "modelkovských" schopností sme sa k dvomi ďaľšími kočkami pustili do istej výzvy. 

AKO TO CELÉ VZNIKLO
Terka (@terkapolak) sa už istú dopbu venovala sebazdokonalovaniu, čo sa fotografie týka. Pri jednej jej zverejnenej fotke, kde fotila podľa konkrétnej fotky, ma napadlo, že by bolo fajn vyskúšať si to a možno si aj trocha hecnúť a urobiť z tho challange. Prišlo mi to ako zaujímavé ako pre nás, tým, že si vyskúšame čo dokážeme, tak aj pre našich sledovateľov. Mňa by to ako sledovaťeľa bavilo. tak som to Terke navrhla a ona súhlasila. Potom sme ešte navwrbovali Dominiku (@bledonnka) a challange bola na svete.

VÝBER FOTIEK
Pravidlá sa vymýšľali sami, celé to bolo pekne spontánne a hlavne všetko išlo v priateľskom duchu. Žiadna rivalita, len kopec zábavy. 
Najskôr bolo treba vybrať fotky, podľa ktorých sme mali fotiť. Nechceli sme si vyberať sami, aby sme si to zámerne neuľhčili a tak sme to nechali na vás. Posielali ste nám fotky a teda vôbec ste nás nešetrili. Z fotiek sme vám potom dali vybrať tri, ktoré sme museli nafotiť. Iste sme to mali ťažšie ako originál (možno), pretože sme boli ako modelky, tak aj fotografy. Samospúšť teda hrala tiež veľmi dôležitú rolu.


PRVÁ FOTKA
Prvá fotka bola jedna z tých, čo vyzerajú v celku jednoducho. Bláznivý styling, nejaké večšie okno, pár balónikov a vybuchovacie konfety. Zdanie však klame. Prvé čo si človek uvedomí, pri plánovaní takejto fotky je, že na samospúšť to asi nedá na prvý krát. A povedzme si úprimne vystrelovacie konfety tiež niečo stoja. 
Ako ekologicky založený človek som sa rozhodla, že to skúsim inou cestou. Balóny som inak vyriešiť nevedela, ale konfety som sa rozhodla urobiť cool a ekologické. plná elánu som s deckami nazvierala po ceste zo školy listy a "cvakátkom" na papier som z listov vykrajovala kolieska (to samozrejme nejde tzak jednoducho ako z papiera, aby sme si to upresnili). Po hodine cvakania som zistila, že toto asi nebudem stíhať, tak som k nim pridala pokreslené papier, aspoň to bolo pestrejšie.
Trvalo mi pekne dlho kým som nacvakala jeden 2 decový pohárik a tak som zvyšné papiere už len postrihala. 
Potom prišlo na rad fotenie. Mala som obmedzený čas (pôvodne sme mali na fotku týždeň), pretože som bola z drobcom v nemocnici. Spravila som si vlasy, obliekla sa do podobného štýlu ako slečna na fotke, nasadila staré okuliare. Rozložla som si bolóny na chodbe paneláku, postavila foťák na schody a nastavila samospúšť. V dobrej vôli som dúfala, že to dám na jeden pokus, ale to sa samozrejme nestalo. 
Po domácky vyrobené komfety v poháriku samozrejme nemohli vystreľovať ako tie ozajstné, takže to tak aj nakoniec vyzeralo. Kým sa mi podaril ako taký záber, musela som ich niekoľko krát zo zeme zbierať. No a takto to dopadlo:



DRUHÁ FOTKA
Na túto fotku som sa tešila. Bola na nej slečna v plavkách medzi divokými rastlinami. Rastliny milujem, aj keď džungľu nemám nikde poblíž, jednu si nenápadne pestujem vo svojom minibyte. A keďže je to minibyt, tak aj moja džungľa je taká mini.
Na fotenie som použila moje obľúbené miesto (kuchynský stôl), pretože to je vlastne jediné miesto s bielou stenou a dpbrým svetlom. Dostať ale jednotlivé rastliny do tej správnej výšky vôbec nebola sranda. Podkladala som ich všemožnými krabicami (ešteže chalani majú toľko krabíc od lega). Bolo to labilné a pretŕčalo to, ale nakoniec sa mi podarilo to dostať do optimálnej podoby. Navliekla som si plavky a ešte som urobila jeden mega trik s vlasmi. Nie neostrihala som ich reálen, len som ich stiahla vzadu gumičkou a povytiahla, tak aby vyzerali ako ostrihané. Vypálilo to celkom pekne, a toto kolo sa mi aj podarilo vyhrať:



TRETIA FOTKA
Posledná fotka bola pre mňa naozaj oriešok. Bola to fotka v lese s retro bicyklom. A keďže ja nemám ani reto ani bicykel, vedela som, že to nedopadne najlepšie. Pokúšala som si nejaký požičať, ale nevyšlo to a tak som musela improvizovať. Niekto chodí na bicykli, ja chodím (občas) na skejte a tak mi nič iné nezostávalo, len to poňať z humorom a miesto bicyklu zobrať do ruky skejt. Outfit som si prispôsobila, tak aby sa čiastočne podobal na ten z fotky a čiastočne bol prispôsobený skejťáckemu štýlu.
Aspoň ten lesík bol blízko, a dalo sa tam celkom nerušene aj urobiť fotku:



ČO MI CELÁ CHALLANGE DALA?
V prvom rade som zistila, že nič nemusí byť také jednoduché ako sa zdá. Zistila som, ako som na tom s mojimi fotografickými schopnosťami a že nutne potrebujem statív :D.
Nie všetko bolo jdnoduché, ale napriek tomu, alebo aj vďaka tomu som sa pri nej perfektne zabavila a verím, že som nebola sama. Vaše ohlasy na instagrame svedčia o tom, že sa challange páčila aj vám. Takže sme splnili, to čo sme chceli už na začiatku. Zabavili sme seba aj svojich followerov a tiež prekročili pár vlastných hraníc. Dovolím si teda tvrdiť, že challange splnila naše očakávania a tiež, že toto rozhodne nebola moja posledná challange. Na jednej sa pracuje už teraz...

Tak čo tešíte sa?

1 komentár: