Dovolenka Rohatec a spomienky na ňu


Je čas dovoleniek, slnka a vody. Tento rok nám to bohužiaľ na dovolenku nevyšlo (a to sa Miško veľmi snažil a poctivo zbieral eurá za jednotky). Nevadí, aspoň si prostredníctvom fotiek môžem zaspomínať na minuloročnú dovolenku v dedine Rohatec. (až teraz mi došlo, že som Vám o tom minulý rok vôbec nehovorila).

Prečo Rohatec?
Keď sme hľadali dovolenku, chceli sme niečo blízko, niečo, kde sa bude na čo pozerať a samozrejme tam nenecháme všetky rodinné úspory. Mamču to ťahalo niekam na Moravu a tak sme hľadali ubytko neďaleko Hodonína a Lednice, kde je nádherný zámok (aspoň myslím že je to zámok). No a tak sme skončili v Rohatci. Ubytovanie bolo super, v dedine síce takmer nič nebolo, ak nerátam jeden hostinec a jeden maličký prístav, ale aj tak sa nám tam páčilo.

Zoo Hodonín
Samozrejme sme si museli spraviť aj výlety. A prvý bol do Hodonína. Tam sme nemohli vynechať Zoo. Viac ako chúdence zvieratká pozatvárané vo výbehoch (neviem ako to v ktorej Zoo chodí, ale môj názor na ne je tak pol na pol. na jednej strane by zvieratká nemali byť zatvorené niekde v klietkach (ale to hovorte psíčkarom, ktorý svojich miláčikov zatvárajú v malých bytoch, prezliekajú ich, nosia v kabelkách a podobne a ešte majú pocit ako sa o nich dobre starajú), ale na druhej strane mnohé zoo dávajú domov zvieratám, ktoré už nevedia nájsť cestu späť do prírody, alebo doslova zachraňujú druhy pred ľudmi), viac ma zaujala táto stena pri preliezkach. Ja teda tvrdím, že triedenie je až posledná možnosť ako znižovať odpad (najlepšie je ho nevytvárať, alebo len minimálne), ale je fajn, že to takto pekne ukázali deťom a oni sa pri tom viac zabavili ako na samotných preliezkach :)



Múzeum Hodonín
Moje deti sú možno trošku zvláštne. Napriek ich klasickému chlapčenskému vyvádzaniu a blázneniu (občas ma ide poraziť), majú veľmi radi rôzne múzeá a výstavy, a tam dokážu byť v podstate kľudný. Zaujímajú sa o to, čo im sprievodca hovorí, prezerajú si čo je vystavené. Skrátka vzoroví turisti. Neviem po kom to majú, ale som rada, pretože aj ja odjakživa rada chodím po pamiatkach a zaujíma ma kde sa čo v minulosti stalo a podobne.
V tomto múzeu bola práve výstava venovaná 1. svetovej vojne. Decká skladali mapu, vyrábali červené maky z papiera, skúšali si uniformy a nakoniec sme pozerali dokument, ktorý tiež prekvapivo dlho vydržali pozerať.






Sochy z piesku
Tiež sme mali šťastie a počas nášho pobytu tam bola výstava sôch z piesku. To už ale nebolo v Hodoníne ale v Lednici. Bola radosť pozerať sa, a dokonca sme si mohli niečo postavať aj sami :)



Plavba loďou
Loďky sme si užili dosť, plavili sme sa z Hodonína do Rohatca a späť, ale aj v Lednici po kanály. Chalani si dokonca vyskúšali kormidlovanie a dostali osvedčenie :) Mali ste vidieť aký boli natešený a pyšný na seba, keď ten kus papiera drali v ruke.


Lednice
Nádherné miesto, nádherné záhrady a ešte úžasnejší skleník. Totálne nás ohromil. Nedá mi to nepovedať. Celý čas sme si mysleli, že sú to tie Lednice, ale ono to vraj je tá Lednice, takže sme sa potom zabávali, že sme boli pozrieť v Chladničke :D
Nech už sa to miesto volá ako chce naozaj sa tam oplatí ísť pozrieť (aj keď je to dosť predražené, a za každú časť zámku, skleník a všetko sa platí zvlášť). 





Spomienky
Tieto posledné fotky sú moje obľúbené. Je dobré mať fotky z dovolenky pekne po kope na pamiatku. Potom sa vždy k nim človek môže pekne vrátiť a spomenúť si na pocity, ktoré mal z toho miesta :)
V tejto digitálnej dobe si už veľa ľudí nedáva fotografie tlačiť (alebo sa mýlim). Ja si teda fotky raz začas dám vytlačiť a deťom vyrábam po domácky album, aby mali pamiatku, keď budú starší, alebo aby som ja ako stará babka mala čím otravovať mládež a mohla doložiť svoje príbehy aj obrázkami.
Mať ale profi album tiež nieje na škodu. Zvlášť ak si ho môžete navrhnúť podľa seba, pritom ani nemusíte ovládať nejaké grafické programy. 
Vyskúšala som fotozošit od Saal.
Za prvé ma milo prekvapilo veľa možností pri tvorbe fotozošitu, potom zasa rýchla dodávka (normálen som nevedela, čo mi prišlo keď mi volal kuriér, ani ma nenapadlo, že by to už mohlo byť ono), no a potom ma zasa potešila kvalita vytlačených fotiek.
Keď si dávam tlačiť fotky len tak do mašinky (poznáte to určite), občas mi vylezú všelijaké žlté nepodarky a podobne. síce sa snažím upraviť si ich dopredu, ale nikdy neviem aké nakoniec budú. Tu boli skrátka dobré. A tak majú deti peknú pamiatku na dovolenku.



PS: Nepísem to preto, že som dostala fotozošit zadarmo. Verte mi, že keby neprišiel kvalitný produkt, tak to aj napíšem. Za svojim slovom si stojím a ja som spokojná.

0 komentárov: