Zhrešila som


Kto je bez viny nech hodí kameňom!
Nie nebojte sa, nejdem rozoberať žiadne náboženské téma, ale že sme všetci hriešnici, aj keby sme boli bez viery, to tvrdiť chcem.

Každý totiž niečomu verí, nejak žije alebo sa minimálne za niekoho pokladá a má svoj názor. A každému sa môže stať, že spraví niečo, čo sa celkom nezhoduje s jeho vierou, presvedčením alebo názorom.
Aj keď by sa mohli tí najzásadovejší teraz biť do pŕs a hádať do krvi, že oni svoje zásady neporušili, neuverím. Sme skrátka ľudia a nikto nieje dokonalý.
Ako možno viete (alebo aj neviete) snažím sa žiť bezodpadový a fér život, hlavne čo sa módy týka. Pravidelne chodím a zapájam sa do Fashion Revolution, nakupujem v sekáčoch, recyklujem, upcyklujem atď.
Musím sa však priznať, že sú prípady kedy sa jednoducho opustím a idem sama proti sebe. Sú ale prípady, kedy to dokonca neľutujem.
Pred pár mesiacmi som sa pustila do svojej veľkej výzvy, do nákupného detoxu. Vydržala som to s pár prestávkami (ako Vianoce, darčeky bolo treba kúpiť) miesto jedného 5 mesiacov. Potom ma ale chytil taký ľahký jojo efekt. Nezačala som zbesilo pobehovať po obchodoch a nakupovať čo mi prišlo pod ruku, ale cítila som potrebu si vždy niečo kúpiť. Aby som neopustila svoje presvedčenie, nahrádzala som si nakupovanie oblečenia napríklad kúpou kvetín alebo jedla, ktoré mám ešte teraz naškrečkované v mrazáku. Samozrejme to nebolo nič v extrémnej miere. Nepredstavujete si teraz, že mám 500l mrazák plný jedla :D
Neskôr ma moje kroky zaviedli do môjho obľúbeného obchodu a o môj hriech bolo postarané. Zopár rokov som odolávala trendom bomber, ale keď som uvidela tú nádherne "lilavú", ako jej hovorí môj tato (mimochodom mi to vždy prišlo smiešne, keď to hovoril), tak už som neodolala.
A je moja. Ale neľutujem pretože som si sľúbila, že ju budem ešte veľa a dlho nosiť. Zatiaľ ju nosím veľa a robím všetko preto, aby som ju mohla nosiť aj dlho (o veci sa treba pekne starať).
Nieje zo sekáča, neviem či táto značka vyrába fér alebo ekologicky, ale aspoň dúfam, že táto bunda mi ešte zopár rokov bude slúžiť a s každým rôčkom bude moja vina menšia a menšia.
Možno si teraz niekto povie, že čo to tu vlastne riešim. Veď prkotina. Ale pre každého je jeho vina iná. Ako by sa vegetarián cítil previnilo, keby zjedol kura, ako by bolo nejakej značkovej maniačke hlúpo, keby nosila fake, tak mne záleží na tom, aby som nekupovala takéto veci. Je to skrátka o názoroch a presvedčení.
Každý občas zhrešíme a občas to ani neľutujeme, lebo o to viac si uvedomíme za čím si chceme stáť.






Look:
Bombera: House
Tričko, náhrdelník, sukňa, batoh aj hodinky: secondhand
Tenisky: Deichmann

Photo: Mimi

0 komentárov: